מאמרים נוספים

קשיים בתקופת ההתבגרות

קשיים בתקופת ההתבגרות

גיל ההתבגרות מביא איתו התמודדויות שונות ומורכבות. המתבגרים חווים שינויים פיזיים ורגשיים והופכים לאנשים בוגרים בתהליך איטי. פעמים רבות התהליך מלווה בקשיים, אותם חווים גם בני המשפחה והסביבה הקרובה. מהן הסיבות למרדנות...

אהבה, מונוגמיה וניאוף

אהבה, מונוגמיה וניאוף

אהבה ראשונה, נישואים ראשונים, נישואים שניים, 80% גירושין. מה זה? למה אהבה לא נשארת לנצח? מה אנחנו מחפשים? סקס? אהבה? משפחה? ניאוף? במה תלוי הניאוף? בהורות לקויה? בנישואים כושלים? בחברה לעיתים מקובל לחשוב שגברים הם...

איך לגדל “אריה” שלא יאכל אתכם?

איך לגדל “אריה” שלא יאכל אתכם?

שאלו את הלביאה:  את אשת מלך החיות. את חכמה וחזקה. אין מי שיכול להשתוות לך בצייד. אז למה את מביאה רק גור אחד? ענתה הלביאה: כי אני מביאה אריה. עכשיו אני רוצה לדבר על הצלחה של ילדנו כתחושת הצלחה הורית. איך לעשות הפרדה....

זה טוב מידי מכדי להיות אמיתי

זה טוב מידי מכדי להיות אמיתי

אני לא מאמינה בדברים שאין להם הוכחה מדעית

לכן כשלקוחה שומעת ממני על המודל הטיפולי שפיתחתי שהוא קצר, מדויק עם תוצאה מובטחת, ושניתן לטפל גם מרחוק דרך סקייפ או אפילו טלפון, היא מטילה ספק: “זה מודרני מידי” או “זה נראה לי דמיוני”, – אני מבינה אותה. גם אני לא הייתי מאמינה שטיפול שמוגש בסקייפ או בטלפון ועוד קצר יעיל ואפקטיבי הוא בגדר הגיון. הייתי נזהרת: זה טוב מידי מכדי להיות אמיתי.

מההתחלה היה קיים בי הפחד לספר לקולגות ולאנשים בכלל על שיטת הטיפול שלי. הרי אני כאשת מקצוע שמעתי מהמנחים שלי כל הזמן את אותה המנטרה: “מטפל שמכבד את עצמו לא מדבר על תהליך של פחות משנה שנתיים”. כן, כשהתחלתי לקבל תוצאות מדהימות בתהליך קצר נפעמתי ונבהלתי בו זמנית: “מה עשיתי? הרי זה מחייב!”.

אז מה בכל זאת קרה? ואיך נולדה השיטה?

אחרי שסיימתי את התואר שני, בלימודי ההמשך חיפשתי גישות שונות לטיפול קצר. הייתה לי מטופלת עם בעיה רגשית קשה ומורכבת. היא הייתה מתריסה ומפוצצת את המפגשים, עד כדי כך שלעיתים הייתי יוצאת מהמפגש מוצפת ולא מסוגלת להיזכר מה היה במפגש כדי לתעד ולחשוב. המפגשים היו כל כך קשים ומוצפים בתכנים של המטופלת והייתי צריכה להכיל רמות גבוהות של הרס ואגרסיה.  ואז מצאתי פתרון. במקום שהיא תפנה אלי את הכעסים והתסכולים שלה, שתשכב על הספה עם עיניים עצומות ותספר לי על הרגשות התחושות והמחשבות. כך היא הייתה אוטומטית עסוקה בעצמה ולא בי. תוך זמן קצר התנהגות שלה השתנתה. בסיכום של תהליך הטיפולי, לאחר בערך 17 פגישות היא כתבה מכתב פרידה מאוזן עם תובנות עמוקות אשר הפתיעו את המנחה והקולגות שלי ללימודים “מה היא אמרה לה? מה היא עשתה לה?” – שאלו קולגות את המנחה – דוקטור ופסיכולוג נחשב אשר מטפל בגישת    .CBTואני הופתעתי לא פחות מהם. “תראו, – אמר המנחה,- אנחנו עובדים קשה. הלוואי עלינו להגיע לתוצאות כאלה אחרי שנה של טיפול. אין לי מה לומר”. הייתי מופתעת ומבוהלת בו בזמן והחלטתי לקחת עוד הדרכה אצל פסיכולוג קליני. “מה עשיתי?” – שאלתי את המנחה. “תכתבי מאמר” – ענה לי. מה אני אכתוב? – חשבתי לי. ואז התחלתי ללמוד ולקרוא וללמוד ולקרוא. לאו דווקא פסיכולוגיה. אלא יותר מדע. איך המח עובד. וככל שלמדתי יותר כך הבנתי יותר וכך הסדרות הטיפוליות שלי נהיו קצרות יותר.

גם ילדיכם יכולים להיפטר מחרדות אחת ולתמיד

“שלושה מוחות” – למה?

את השם “שלושה מוחות” נתתי לשיטה כשהבנתי איפה נמצא תת המודע. כשהבנתי שלתת המודע יש מקום בגופנו. שיש לנו שלושה מערכות חשיבה מופרדים עם זיכרון פנומנלי, יכולת למידה וחשיבה אוטונומית הישרדותית. ומה שהכי חשוב, הם יודעים להמציא פתרון במהירות בזק בכל סיטואציה. כאשר החשיבה הלוגית עובדת במהירות המילה, החשיבה גופנית והיצרית עובדת במהירות הרפלקס והאינסטינקט. לדוגמה: כאשר מתרחש אירוע כלשהו שגורם לנו חודשים ואפילו שנים לדבר עם עצמינו או עם סובבים אותנו, אם הם מבינים אותנו, במקרה הטוב.

אנחנו לא יכולים עליהם. שני מערכות החשיבה הישרדותיים אלה שולטים בחיינו ב 95% ואילו השליטה וההיגיון האנושי רק ב 5%. אתם מאמינים ש 5% של השכל המושכל יכול לשלוט ב95% של הלא המודע? גם אני לא מאמינה. שלא יבלבלו לי את המח על יכולות המופלאות של  שליטה והיגיון של השכל המושכל . לשלוט בתת המודע – לא ניתן! יש עלינו לעשות דבר אחד כדיי לחיות אתו בשלום: זה להכיר בכוחו ולדבר אתו בשפה שלו. וזה בדיוק מה שאני עושה בטיפול.

עד היום רבים שואלים אותי – “איך אפשר להעביר חרדה תוך 1- 3 מפגשים כאשר שיחות ואפילו תרופות לא עוזרות”?- והתשובה שלי היום כבר ברורה – מה שאני עושה זה – מדברת עם תת המודע בשפה שלו ונותנת לו את הפתרון שהוא מבקש. זה אולי נשמע בלתי אפשרי אבל זו המציאות –  בדיוק כפי שאירוע אחד יכול להשאיר חותם לכל החיים ולהשליך השלכות על רוב התחומי החיים, כך גם אפשר להעלים את החרדה ולשנות את המציאות באירוע טיפולי אחד. זה דו סטרי.

איך הוצאתי החוצה את השיטה החדשה?

האמת היא, שבהתחלה מאוד התביישתי לפרסם את השיטה החדשה. ועוד יותר התביישתי להכריז שאני פיתחתי אותה. דמיינתי לעצמי שאנשים בעיקר קולגות יגידו: את חולה במחלת גדלות. (כך אנחנו מדברים עם עצמינו , דרך דמויות שפגשנו פעם. כפי שאתם רואים, הדמויות שפגשתי לא ממש עודדו אותי להמציא דברים חדשים אלא לחזור כמו תוכי על מה שכבר קיים וידוע).

אז איך בכל זאת העזתי להכריז על ההמצאה החדשה שלי?

גללתי ברשת חברתית קראתי פוסטים של חברה בפייסבוק שנראו לי בעייתיים מבחינה רגשית. שאלתי את החברה בעדינות האם היא בסדר. התברר שהיא במשבר של אהבה נכזבת. הצעתי לה עזרה דרך הסקייפ. לא חשבתי מראש ולא התיימרתי על פתרון מידי ועוד דרך סקייפ. רק רציתי לעזור להקל על בנאדם.  הרי זה לא הגיוני שפגישה או שתיים בסקייפ יכולים לשנות לאדם את החיים. נפגשנו על מסך המחשב לטיפול. שבוע לאחר מכן הבחורה אמרה שפתרה את הבעיה. במפגש אחד?  נדהמתי מהתוצאה כל פעם כשלקוחות דיווחו לי על הקלה מידית וכעבור מספר שבועות על שינוי משמעותי בחייהם.

אותה לקוחה שאלה אותי: למה את לא עושה את זה בצורה מסודרת. את עושה משהו שאף אחד לא עושה. זאת הייתה לקוחה הראשונה שלי בחוץ לארץ. היא הביאה לי עוד לקוחות. מאז התחלתי לפתח קליניקה אונליין. חשבתי לי: איך אני אעז לפרסם אותה? נכנסתי לגוגל וגיליתי שמלא מטפלים משתמשים בטכנולוגיה. אז למה לא?

אם פעם שאלתי את עצמי: אם טיפול בסקייפ זה מודרני מידי? באמת שהגזמתי. זה כבר היסטוריה. היום אני עובדת דרך הטלפון (ווייבר), זאת פלטפורמה הרבה יותר נקיה מסקייפ.

לאחר מכן, היו לי עוד כמה וכמה טיפולים מוצלחים שחיזקו את העובדה שהמודל שלי פשוט עובד – ועם הצלחות אף אחד לא יכול להתווכח! למרות זאת עדיין לא הרגשתי בטוחה להגיד בקול רם שכולם ישמעו : “פיתחתי מודל טיפולי חדשני מבוסס תת מודע אשר מקצר תהליכים ומעלה אחוזי הצלחה בצורה משמעותית”. היום גם זה היסטוריה. הצטנעתי. טיפול זה הרבה יותר חזק ממה שזה נשמע.

קבעו איתי פגישה

מלאו את הטופס ואחזור אליכם

*לא נעשה שום שימוש במידע, והפרטים האישיים שלכם נשארים חסויים!​

© אלה רבין 2020 כל הזכויות שמורות

בקשה להחזר כספי נשלחה

× איך אפשר לעזור?