מאמרים נוספים

אהבה, מונוגמיה וניאוף

אהבה, מונוגמיה וניאוף

אהבה ראשונה, נישואים ראשונים, נישואים שניים, 80% גירושין. מה זה? למה אהבה לא נשארת לנצח? מה אנחנו מחפשים? סקס? אהבה? משפחה? ניאוף? במה תלוי הניאוף? בהורות לקויה? בנישואים כושלים? בחברה לעיתים מקובל לחשוב שגברים הם...

איך לגדל “אריה” שלא יאכל אתכם?

איך לגדל “אריה” שלא יאכל אתכם?

שאלו את הלביאה:  את אשת מלך החיות. את חכמה וחזקה. אין מי שיכול להשתוות לך בצייד. אז למה את מביאה רק גור אחד? ענתה הלביאה: כי אני מביאה אריה. עכשיו אני רוצה לדבר על הצלחה של ילדנו כתחושת הצלחה הורית. איך לעשות הפרדה....

זה טוב מידי מכדי להיות אמיתי

זה טוב מידי מכדי להיות אמיתי

אני לא מאמינה בדברים שאין להם הוכחה מדעית לכן כשלקוחה שומעת ממני על המודל הטיפולי שפיתחתי שהוא קצר, מדויק עם תוצאה מובטחת, ושניתן לטפל גם מרחוק דרך סקייפ או אפילו טלפון, היא מטילה ספק: "זה מודרני מידי" או "זה נראה לי...

קשיים בתקופת ההתבגרות

קשיים בתקופת ההתבגרות

גיל ההתבגרות מביא איתו התמודדויות שונות ומורכבות. המתבגרים חווים שינויים פיזיים ורגשיים והופכים לאנשים בוגרים בתהליך איטי. פעמים רבות התהליך מלווה בקשיים, אותם חווים גם בני המשפחה והסביבה הקרובה.

מהן הסיבות למרדנות בתקופת ההתבגרות? 

מהם התהליכים הסמויים אשר מתרחשים במוחם ונפשם של המתבגרים? כיצד ניתן להתמודד עם שינויים אלו בצורה חיובית? 

על שאלות אלו ננסה לענות בפוסט הבא.

בעולם המודרני בני נוער, בתחילת ההתבגרות שלהם, נתפסים כצעירים וככאלה שאינם מסוגלים להתמודד עם מורכבות החיים בעצמם. בחברה בה אנו חיים ילד בן 14 לא חי בכוחות עצמו, והבגרות הנפשית שלו לא מאפשרת לו להיות עצמאי ולקבל החלטות מושכלות בכל תחומי חייו. לכן הנטייה שלנו, המבוגרים, היא לגונן על המתבגרים ולעטוף אותם.

לעומת זאת, המתבגרים שלנו מונעים מאינטואיציה קדומה אשר טבועה בהם, לפיה סביב גילאי 14-15 מגיע זמנם של המתבגרים ליצור לעצמם תא משפחתי חדש. האינטואיציה והתת מודע דוחקים במתבגרים לצאת לעולם הגדול, הם מרגישים צורך עמוק וקדום לפתח עצמאות ולהתמודד עם הסיטואציות השונות לבד ובכוחות עצמם.

בעוד שההורים מבקשים להמשיך ולהיות מעורבים בכל תחומי חייהם ואף לנהל אותם.

קונפליקט שיוצר כעס והתפרצויות זעם

הקונפליקט הזה, בין הדחף הקדום לחוקי העולם המודרני ובין רצונותיהם של המתבגרים לעומת אלה של הוריהם, יוצר תגובה רגשית אשר באה לידי ביטוי בכעס ובהתפרצויות זעם. הרצון לקבוע טריטוריה משלהם עם חוקים משלהם, להתנתק מהשפעה הורית, לבטל את ההיררכיה ההורית ולמצוא אוטוריטה מחוץ לבית מייצר ריחוק וניתוק במערכת היחסים עם ההורים, מתחים וקונפליקטים במשפחה.

הניתוק והריחוק מביאים לכך שהמתבגרים נדרשים להתמודד עם סיטואציות שונות לגמרי בעצמם, כמו דחיה חברתית, חרם, שיימינג ועוד, מבלי שיש להם הכלים לכך. במובן מסויים הם מתמודדים עם משימה שהיא ‘גדולה עליהם’ בכמה מידות אך אינם מסוגלים או מעוניינים להבין זאת.

גם ילדיכם יכולים להיפטר מחרדות אחת ולתמיד

ההורים אשר עומדים מהצד ורואים את המתבגרים שלהם עוברים שינוי אינם מודעים לקונפליקט המתחולל בנפשם. הם ממשיכים לדרוש הישגים בלימודים, עמידה במטלות ובלוחות הזמנים וכשנראה להם שחלה התרופפות במשמעת או בקשר שלהם עם המתבגרים הם נוטים ללחוץ ולדרוש אפילו יותר, דבר שמחריף את תחושת הקושי אצל המתבגרים, ההורים וחוזר חלילה.

מכיון שהסיבות והגורמים לבעיות אלו אינם קיימים ברמה המודעת אין להורים או למתבגרים יכולת להתמודד איתם בצורה חיובית. כך, למעשה, כל מתבגר הולך לדרכו עם כוחותיו החברתיים והנפשיים ועובר את התקופה הזו, לפעמים בהצלחה ולפעמים כאשר הוא סוחב עימו בעיות שימשיכו להעסיק אותו בהמשך חייו הבוגרים, כמו שאלות של דימוי עצמי, מיניות, הערכה עצמית ועוד.

ההורים מצידם מתייחסים אל גיל ההתבגרות כאל תקופה חולפת שצריך להתמודד איתה ולחכות שתעבור ולכן הם מקבלים את ההתנהגויות הללו כגזירת גורל.

אך האמת היא שיש מה לעשות ואין צורך לקבל את המציאות כפי שהיא. באמצעות טיפול רגשי ניתן לפתור את הקונפליקט הבסיסי אשר מוביל לתוצאות אלו. הטיפול הרגשי הוא ממוקד ויעיל, הוא מטפל בשורש הבעיה וניתן להבחין בתוצאותיו באופן מיידי. אם גם אתם מעוניינים לשים סוף לצעקות, למריבות ולמרדנות או מאידך להסתגרות ולהתבודדות של ילדיכם תוכלו להעניק להם הזדמנות מדהימה לחוות טיפול רגשי משנה מציאות.

קבעו איתי פגישה

מלאו את הטופס ואחזור אליכם

*לא נעשה שום שימוש במידע, והפרטים האישיים שלכם נשארים חסויים!​

© אלה רבין 2020 כל הזכויות שמורות

בקשה להחזר כספי נשלחה

× איך אפשר לעזור?