טיפול בכאבים כרוניים

מה זה כאבים כרוניים?

כאב הוא מנגנון הגנה מובנה של הגוף, מאז שנולדנו אנחנו חוום כאבים כאלה ואחרים למשל כאבי גדילה, כאב כתוצאה מפגיעה פיזית וכדומה

תארו לעצמכם סיטואציה שבה האדם נפגע אך הוא לא יכול להרגיש את עצמת הכאב, איך ידע לטפל בבעיה? תפקיד הכאב להתריע ולאותת על בעיה שיש לטפל בה, בין אם זו בעיה כתוצאה מפגיעה פיזית בגוף, בין אם מחלה שמתפתחת ובין אם בעיה רגשית שמתחילה להעיק.

ליעוץ ראשוני ללא עלות


ישנם שני סוגי כאב – כאב אקוטי וכאב כרוני

כאב אקוטי הוא חד, חזק וברור. הוא מגיע בבת אחת ולעיתים נעלם כלא היה, כמו למשל כשנחתכים מסכין בעת חיתוך סלט או כשמקבלים מכה באצבע ברגל. כאב אקוטי שמגיע ממקור רפואי ידרוש התערבות מיידית מרמה של משכך כאבים פשוט להקלה ועד התערבות רפואית משמעותית.

לעומת זאת, כאב כרוני הוא כאב הרבה פחות ברור. הכאבים מתמשכים או חוזרים ונשנים לאורך זמן, ולרוב קיימת גם אי בהירות לגבי הסיבה לקיומו. כאב שמופיע ונמשך מעל 3 חודשים יחשב כאב כרוני.

חלק מהכאבים הכרוניים ניתן לשייך למחלות גופניות ותהליכים דלקתיים שהצטברו בגוף כמו למשל דלקות פרקים, או מחלות אוטואימוניות. כאבים אלו מחמירים עם התגברות של לחץ נפשי כמו פסוריאזיס קוליטיס ועוד…

לעומתם, יש כאבים כרוניים שמופיעים בגוף ולהם לא נמצא ממצא רפואי, הם מוכרים ברפואה קונבנציונלית ככאבים פסיכוסומטיים (פסיכו – נפש, סומה – גוף) כמו למשל מגרנות, או פיברומיאלגיה.

הקשר בין הכאב לרגש

הסטטיסטיקות המדעיות מספרות שמקורם של 80% מהמחלות הנו רגשי. הרפואה הקונבנציונלית מציינת שכאב כרוני שאינו מטופל עלול לעורר התדרדרות רגשית. כך שמצד אחד הבעיות הרגשיות מייצרות כאבים פיזיים פסיכוסומטיים שלא נמצא להם הסבר מדעי ויש אתגר רפואי להתמודד אתו ומצד שני העדר הטיפול עשוי להעמיק את האתגר הרגשי איתו מתמודד האדם.

המענה הטיפולי של אלה רבין באמצעות שחרור פסיכופונקציונאלי PFR

באמצעות שחרור פסיכופונקציונאלי PFR, אנחנו מחפשים את שורש הבעיה הרגשית שגרמה להופעת הכאבים הכרוניים ופותרים אותה. מבלי לטפל במקור הבעיה, כאבים כרוניים לא נעלמים ואף מתגברים לאורך השנים. תרופות כימיות מצליחות לתת מענה חלקי לתחושת הכאב ולסימפטומים השונים, אך מתחת לפני השטח הבעיה הרגשית ממשיכה לפעול ולחבל בהחלמה של הגוף.

השיטה מתייחסת לגוף האדם כמערכת חשיבה נפרדת, שמעבירה מידע ושומרת מידע לאורך השנים, כשהכוונה היא שכל מחשבה שלנו או כל חוויה רגשית אותה חווה האדם, מתבטאת גם כתגובה גופנית. כל חוויה טראומטית שחווה האדם מייצרת קונפליקט רגשי לא פתור שלו יש הד גופני שעשוי להתבטא בשרירים ובאיברים הפנימיים.

לדוגמה – אם הגעתם לקבל עיסוי והמעסה מוצא נקודה כואבת וקשה שלא שמתם לב קודם לקיומה, ככל הנראה מדובר במתח בשרירים שהצטבר מחוויות רגשיות ונפשיות שאנחנו עוברים ביום יום, לא משהו שאי אפשר להתמודד איתו, אבל משהו שנצבר ולא נרפה בגוף.

שיטת הטיפול משלבת בתוכה שחרור פסיכו-פונקציונלי, שפותר כאבים כרוניים ביעילות מופלאה ומומלץ על ידי רופאים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים מכל העולם.

בתהליך זה המטופל מאפשר לגוף לרפא את עצמו, תוך שהוא משתמש ברפלקסים הטבעיים והאוטומטיים שלו כדי לשחרר את החסמים הרגשיים שנצברו בגוף. בסיום הטיפול המטופל מרגיש תחושת אופוריה ושחרור, הקלה פיזית ונפשית.

מעל 90% הצלחה

אפקטיבי

U

ממוקד

}

קצר

בקשה להחזר כספי נשלחה

× איך אפשר לעזור?